20. desember 2022

Solstrandkurset 2023

Nå er det klart for påmelding til årets Solstrandkurs 30.mai – 2.juni 2023. Tema i år er Kvinnehelse og Nevrologi.
19. oktober 2022

NOKLUS 30 år i 2022

19. august 2022

Septembersjekking

#sjekkdeg, sier vi: «Det er enkelt! Bestill time hos fastlegen i dag.» Men for noen er dette alt fra enkelt.
28. juni 2022

Utlysning av ph.d. stipend til allmennpraktikere

Allmennmedisinsk forskningsfond (AMFF) utlyser stipender for høsten 2022 med søknadsfrist 15. september.
24. juni 2022

Norsk studie på kvalitetsforbedring kåret til Paper of the Year

En studie som viser effekten av kvalitetsforbedringskurs, i regi av Senter for kvalitet i legekontor (SKIL), ble av Scandinavian Journal of Primary Health Care kåret til Paper of the Year 2021.
20. juni 2022

Kvalitetspris til Covid Innsatsgruppen

NFA styreleder Marte Kvittum Tangen og leder i AF Nils Kristian Klev mottok Kvalitetsprisen for sitt arbeid i Allmennlegenes innsatsgruppe for covid-19.
17. juni 2022

Allmennmedisinsk forskningsutvalg utlyser 3 ekstrastipender

Allmennmedisinsk forskningsutvalg, et underutvalg i Norsk forening for allmennmedisin, har som mandat å forvalte og tildele stipendmidler fra Den norske legeforeningens Fond II til allmenn- og samfunnsmedisinsk forskning, undervisning og fagutvikling. Mandatet omfatter å utfordre kolleger i førstelinjen til å undersøke forhold som ikke er blitt tematisert av de enkelte søkere, men som likevel har høy faglig relevans og bør undersøkes. Det lyses da ut ekstrastipender.
20. mai 2022

Allmennmedisinsk Forskningsutvalg utlyser stipend våren 2023

Stipendmidler for inntil 6 måneder kan søkes av leger i allmenn- og samfunnsmedisin som vil gjennomføre et forskningsprosjekt med klar tilknytning til primærhelsetjenesten eller som vil utforme undervisningsbidrag i allmenn- eller samfunnsmedisin.
16. mai 2022

NFAs skribentpris 2021 tildeles Hogne Sandvik, Øystein Hetlevik, Jesper Blinkenberg og Steinar Hunskår

Side 1 av 2