20. desember 2012

Intervjuet: Arne Haugli

Arne Haugli er en ekte Tromsø-gutt, født i 1959 og oppvokst i Nordens Paris. Han studerte medisin ved Universitetet Tromsø på kull ’84. Turnustjenesten ble avlagt ved Sykehuset i Kristiansund og i Aure kommune på Nordmøre.
19. desember 2012

Smørkassen til Troms legeforening

Gjennom Google eller andre søkermotorer på internett må en søke langt inn i Statsarkivene for å finne referanser til Troms Legeforenings tidligere historie.
19. desember 2012

Juleball-jammer og tenners gnissel

Juleballet for medisinstudentene ved UiT er mer enn ribbefett, lommelerker og slibrige taler. For jentene starter de smertefulle forberedelsene til årets viktigste kveld opp til 2 måneder før.
18. desember 2012

Engelske leger på åremål

Fra 3. desember 2012 er ikke verden den samme for Storbritannias 230.000 leger. Noen har fryktet dagen så mye at de helst vil henge legekittelen på veggen, mens andre lovpriser det som det største siden oppdagelsen siden Penicillin.