23. desember 2020

Se e-post angående detaljer
13. november 2020

To saker om utdanning

Den nye spesialistutdannelsen er under implementering. Dette er en viktig reform og det er viktig at vi ender opp med en god utdannelse for nåværende og fremtidige kolleger. Allerede nå er spesialitetskomiteen klare for å ta i mot ønsker om endring av læringsmål. I tillegg har det vært en dialog mellom spesialitetskomiteen og styret i norsk endokrinologisk forening angående volum og organisering av internundervisning, og vi ønsker å understreke at alle som skal utdanne endokrinologer må tilby lokal internundervisning om endokrinologiske temaer. Alle medlemmer skal ha mottatt disse sakene på e-post. Ta gjerne kontakt med foreningen om dette ikke er tilfellet.
13. oktober 2020

Helsedirektoratet har utarbeidet Nasjonal faglig retningslinje for helsetjenestetilbud til personer med kjønnsinkongruens. Både Norsk endokrinologisk forening og helsedirektør Guldvog understreker at dette ikke er en behandlingsretningslinje, men en retningslinje som gir anbefalinger for organisering av helsetilbudet og rettigheter for personer med kjønnsinkongruens.
13. oktober 2020

19TH CONGRESS OF THE EUROPEAN NEUROENDOCRINE ASSOCIATION

EARLY BIRD REGISTRATION FOR THE 19TH CONGRESS OF THE EUROPEAN NEUROENDOCRINE ASSOCIATION - ENEA 2020 - CLOSES ON OCTOBER 15TH  Se lenke for  påmelding: http://enea2020.com/
03. mai 2020

Diabetesforbundets forskningspris

Diabetesforbundet har en lang tradisjon med utdeling av forskningsmidler til et bredt spekter innen diabetesforskning gjennom vårt forskningsfond. Diabetesforbundets forskningspris ble første gang delt ut i 2017. Årets forskningspris deles ut på Verdens diabetesdag 14. november i Universitets Aula, Oslo. Diabetesforbundets forskningspris skal hedre forskernes innsats for diabetes. I tillegg til hovedprisen vil Diabetesforbundets forskningspris for yngre forskere bli delt ut.
03. mai 2020

Covid-19 for endokrinologer

Smittetrykket og anbefalinger er i stadig endring. Mens vi venner oss til teknologiske løsninger for konsultasjoner og møter, forblir sprøsmålene fra pasientene i stor grad de samme. Er dette farlig for meg? Hva skal jeg gjøre? Her er en samling lenker til aktuelle sider fra Folkehelseinstituttet, pasientforeninger og aktuelle artikler som kan være til hjelp.