20. desember 2019

Ny leder for Norsk medisinstudentforening

- Dette er en tillitserklæring fra foreningen som jeg setter stor pris på. Jeg gleder meg til å dedikere et år til Nmf-arbeidet, sier Håvard Ulsaker.
19. desember 2019

Julen 2019

Legeforeningen ønsker alle medlemmer, tillitsvalgte og andre samarbeidspartnere en riktig god jul og et godt nytt år!
19. desember 2019

Legeforeningen vurderer å anke Legelistesaken

Oslo tingrett mener at Legelistens praksis er i tråd med personvernlovgivningen. Legeforeningen er uenig og vurderer nå å anke dommen til lagmannsretten.
16. desember 2019

Pensjonistene slår ring om fastlegeordningen

11. desember 2019

Legeforeningen bryter KS-forhandlingene om særavtalen

– Legene har over flere år blitt pålagt en uforsvarlig arbeidsbelastning. Det kan vi ikke akseptere. Vi trenger rammer som sikrer en arbeidstid som er til å leve med, for hver enkelt lege. Dette må vi få på plass, sier president Marit Hermansen.
04. desember 2019

Bli med å markere fastlegedagen 5. desember

Fastlegeordningen er grunnmuren i helsevesenet. Derfor markerer Legeforeningen Fastlegedagen for andre året på rad!
29. november 2019

I retten i Legelistesaken

Legeforeningens søksmål mot staten i Legelisten-saken sluttføres i dag i Oslo tingrett.
27. november 2019

Vil ha klimakrisen inn i medisinsk grunnutdanning

Legeforeningen og Norsk medisinstudentforening (Nmf) oppfordrer landets medisinske fakulteter til å tydeliggjøre helsekonsekvensene av klimakrisen i pensum.
26. november 2019

Trepartssamarbeidet besøkte Nesbyen

Organisering av fastlegetjenestene i Nes kommune, var tema da trepartssamarbeidet gjestet Nesbyen legesenter.

Side 1 av 13