26. september 2023

Spørsmål og svar om høringer i Legeforeningen

Høringsarbeidet er en viktig del av politikkutviklingen i Legeforeningen. Både organisasjonsleddene og hovedforeningen bruker mye tid på å svare på høringer. Men hva går egentlig høringsarbeidet ut på?
30. desember 2020

Helsepersonell får tilbud om koronavaksine

Myndighetene varsler nå at utvalgte helsepersonellgrupper vil få tilbud om vaksine samtidig som sykehjemsbeboere og risikogrupper over 85 år. Legeforeningen tok til orde for dette allerede før jul og har gitt innspill til prioriteringsrekkefølgen.
21. desember 2020

Går sammen i vintertiden

Gode sosiale relasjoner og fysisk aktivitet er gull verdt for vår psykiske og fysiske helse. Derfor har lege Trude Salte startet "Sammen i vintertid".
21. desember 2020

Godt nyttår!

Legeforeningen ønsker alle medlemmer, tillitsvalgte og andre samarbeidspartnere en riktig god jul – og et godt nytt år!
18. desember 2020

Streikens ansikter

– Vi har satt arbeidsbetingelsene fastleger jobber under på dagsorden. Min opplevelse er at vi lyktes i å formidle kravet vårt på en måte som både vekket tillit og sympati, sier Marit Tuv, styremedlem i Allmennlegeforeningen.

Kartlegger kommuneoverlegenes arbeidssituasjon

Leger i samfunnsmedisinsk arbeid understreker at tilstrekkelig kommuneoverlegeressurser i hver kommune må til for å sikre nødvendig og forsvarlig arbeid.

Leger i vitenskapelige stillinger fyller 30 år

Jubileumsåret har bydd på nye utfordringer for legene som jobber med forskning og undervisning.

Blant Helse-Norges mektigste: – Et resultatet av langsiktig og målrettet arbeid

Legeforeningen er tungt representert på Dagens Medisins kåring av Helse-Norges 100 mektigste. President Marit Hermansen kommer på 13. plass, høyest av alle interesseorganisasjonene.
16. desember 2020

– Selv erfarne folk kan gjøre feil. Vi må aldri slutte å være oppmerksomme på det.

Da det stormet som verst rundt den tidligere legen til skilandslaget, Fredrik S. Bendiksen, var støtten fra Legeforeningen god å ha.

Side 1 av 15