Eldre artikler

03. mai 2020

Stipendutlysning fra Astra Zeneca

AstraZeneca og Norsk Endokrinologisk Forening ønsker både unge lovende og etablerte forskere fra hele Norge velkomne til å søke om forskningsstipend innen diabetes
08. desember 2018

Vintermøtet 2019

Takk for stor deltakelse, gode innlegg og hyggelig samvær på Scandic Hotell Lillehammer 6.-8. mars 2019. Vintermøtet er blitt et viktig møtepunkt for norske endokrinologer, og vi håper at alle på sitt vis hadde faglig utbytte av å delta. Gratulasjoner går til Kari Anne Sveen for beste abstract (Circulating autoantibodies are associated with less coronary artery atherosclerosis in long term type 1 diabetes) og til Gunn Helen Moen for tildeling av midler fra Nils Normans Minnefond som bidrag til et 2 års opphold ved University of Brisbane, Australia for å fortsette sine studier genetikk ved type 2 diabetes.
09. august 2016

Pasientinformasjon hypoparatyreoidisme

ESE har laget en pasientinformasjon for hypoparatyreoidisme som nå er oversatt til norsk.
01. desember 2015

Nasjonal veileder i Endokrinologi

Nasjonal veileder i Endokrinologi ble oppdatert våren 2018!
25. januar 2013

Nytt steroidkort ved binyrebarksvikt

Det er nå kommet nye steroidkort til bruk for pasienter med primær eller sekundær binyrebarksvikt.
04. februar 2012

Forskning og biomedisin

Det er nylig lansert nye nettsider for informasjon om medisinsk forskning og biomedisin
12. januar 2012