17. desember 2020

Søk om midler fra DNPs FOU-fond for 2021

DNP setter også i 2021 av midler til forskning, kvalitetssikring, fagutvikling, fordypning, deltakelse i kongresser / møter innen- og utenlands, og arrangering av nasjonale møter. Søknadsfrist 31.01.21.
02. april 2020

Reisebrev fra Bergen

Man behøver ikke reise utenlands for å få et lærerikt og inspirerende hospiteringsopphold. Maja Nenadovic, Nordlandssykehuset, reiste til Bergen og lærte om FISH og hematopatologi ved Haukeland universitetssykehus. Hun lot seg begeistre både av faget og av Bergen.
02. april 2020

Tilgang til nettbaserte kurs og andre ressurser

Tips om kurs og andre nettbaserte ressurser som gjøres tilgjengelig som følge av økte oppfordringer om sosial distansering og bruk av hjemmekontor.
30. mars 2020

Avlyste og utsatte arrangementer

Det er dessverre helt naturlig at kurs og kongresser avlyses eller utsettes i den situasjonen vi er i. Her finner dere informasjon om utsatte eller avlyste faglige arrangementer. Kursoversikten oppdateres også fortløpende.
27. mars 2020

COVID-19: Samleside med råd og retningslinjer relevant for patologiavdelinger

Landets sykehus er i økt beredskap grunnet koronaviruset COVID-19, og dette påvirker selvfølgelig også patologiavdelingene. Her presenteres informasjon som er spesielt utviklet for patologiavdelinger, f.eks. vedrørende obduksjonsvirksomheten.
20. februar 2020

Innkalling til årsmøte i Den norske patologforening

23. januar 2020

Invitasjon til the Second European Society of Pathology Academy 20. - 23. juni 2020

The European Society of Pathology (ESP) inviterer til the Second ESP Academy for LIS (junior pathologists). Dette finner sted i Waterloo, Belgia, fra 20. til 23. juni. Målet er bl.a. å styrke akademisk og forskningskompetansen blant unge patologer, samt å komme i kontakt og dele erfaringer med andre kolleger i Europa. Alle LIS (under 40 år) kan søke.