12. desember 2019

Julehilsen fra NFA-leder

Fastlegeordningen er den beste måten å gi god primærhelsetjeneste på!
31. oktober 2019

Dette er vinneren av AFUs forskningspris

– Det allmennmedisinske forskningsmiljøet i Norge er spesielt ivaretagende, gir veldig mye støtte og oppmuntring, sier vinneren av Allmennmedisinsk forskningsutvalg (AFU) sin forskerpris, Juan Carlos Aviles Solis.
21. oktober 2019

AVLYST - Meld deg på kurs i fysikalsk medisin 5-7. februar 2020

Velkommen til AF og NFAs kurs i fysikalsk medisin 5. februar - 7. februar 2020. Dette er et tradisjonsrikt kurs som har fått gode evalueringer av deltakerne. Det legges, som tidligere, stor vekt på trening i praktiske ferdigheter.
01. oktober 2019

Vil du gjøre kloke valg?

Da har vi en god nyhet til deg! Legeforeningens kampanje Gjør kloke valg tar sikte på å redusere undersøkelser og behandlinger som pasientene ikke har nytte av og som i verste fall kan skade. I oktober vil alle medlemmer i NFA motta en plakat, en brosjyre og et klistremerke.
01. oktober 2019

Aktuell e-helse-terminologi

NFA har samarbeidet med direktoratet for E-helse for å gi en kort beskrivelse av aktuell e-helse-terminologi.
29. august 2019

Elektroniske forsikringsmeldinger kommer for fullt i løpet av høsten

Gjensidige sender nå alle forsikringshenvendelser elektronisk til fastleger i hele landet. If er også i gang, og vil i løpet av august gjøre det samme. Selskapene Fremtind (DNB og Sparebank1-gruppen) og Knif vil starte opp i løpet av høsten. Dette betyr at et flertall av forsikringshenvendelsene kan behandles elektronisk innen årsskiftet.
29. august 2019

Hilsen fra ny NFA-leder, Marte Kvittum Tangen

23. august 2019

Ny HCV veileder

Norsk forening for infeksjonsmedisin, Norsk forening for medisinsk mikrobiologi og Norsk gastroenterologisk forening i Den norske legeforening har skrevet en veileder for utredning og behandling av hepatitt C- virus (HCV) infeksjon hos voksne.
29. juli 2019

Forskningsstipendier fra Allmennmedisinsk forskningsutvalg - vår 2020

Stipendmidler for inntil 6 måneder kan søkes av leger i allmenn- og samfunnsmedisin som vil gjennomføre et forskningsprosjekt med klar tilknytning til primærhelsetjenesten eller som vil utforme undervisningsbidrag i allmenn- eller samfunnsmedisin. Søknadsfristen er 15. september.

Side 1 av 2