Leder 4-2022

Lederartikkel

Medlemsmøte for Yngre legers forening på SUS

Vi gjennomførte i oktober (endelig) et medlemsmøte for YLF på SUS. Medlemsmøter er en sentral arena for å informere om våre fokusområder som tillitsvalgte, og ikke minst møte kollegaer fra hele sykehuset. Derfor var vi svært glade for å kunne invitere til en sosial samling med både et spennende program og litt mat etter arbeidshverdagen var over.
08. desember 2022

Ny avtalespesialisthjemmel i Stavanger innen dermatologi, tildelt Sheila Fevang.

Intervju med Sheila Fevang, avtalespesialist dermatologi

5 LIS-leger ved Haugesund Sjukehus

1. Hvilken avdeling jobber du ved og hvorfor valgte du den retningen? 2. Hva er det beste med jobben? Mest utfordrende? 3. Hvis du skulle valgt en superevne. Hvilken ville du valgt og hvorfor? 4. Beste dessert? 5. Hva gjør du helst, lager middagen eller tar oppvasken?

Ut mot havet - med regionutvalg Vest

«Det einaste ho ønska seg, va ein solskinnsdag. Skyfri himmel», synger Bjørn Eidsvåg om en ikke nærmere navngitt kvinne. Hun hadde vært fornøyd hvis hun var medlem i Regionutvalg Vest nå i oktober. En nydelig, vindstille, men kald høstdag møttes medlemmene i Regionutvalg Vest til arbeidsmøte ved Panorama Hotell på Sotra.
08. desember 2022

Forslag til kandidater for Rogaland legeforenings ærespris ønskes

Forslag til kandidater til æresprisen 2023 ønskes

Du skal skrive dit liv

Hei du medlem av Rogaland Legeforening – ja, du!

Preikestolkurset 2022

"Hei hå hei hei til arbeid skal vi gå" lyder det lystig fra kjellerstuen på Preikestolhytta en regnfull fredag i september. Nei, det er ikke et barnekor som synger, det er ......... allmennleger, psykiatere og fysioterapeuter som lystig stemmer i. Stemningen er god mens vi synger og marsjerer i takt på stedet, smilet sitter løst og skuldrene er avslappet.

Tynnslitt tillitsreform

Ett år er gått siden regjeringsskiftet. Hurdalsplattformen inneholdt et eget punkt om tillitsreform: «Tillitsreformen i offentlig sektor skal gi tilliten, tiden og makten tilbake til de som utgjør førstelinja og ryggraden i velferdsstaten, som for eksempel lærerne, sykepleierne, politibetjentene og fastlegene.»

Side 1 av 5