Overbehandling? Debatt 19. november kl 19:00

I midten av august kunne vi lese i Dagens Medisin om en nylig publisert rapport som avdekker omfanget av overbehandling i helsevesenet.

Velkommen til Aja!

Aja er en uavhengig og nøytral epostliste for diskusjon av helsepolitiske spørsmål. Aja har i snart et halvt år vært operativ, og på listen finner du snaut tusen mer eller mindre engasjerte deltagere, som skriver selv, debatterer eller videresender relevante artikler.

Intervju - Tone Nordøy

Født i Tromsø, men snakker søring. “Æ e fødd hær” sier hun som om hun har vokst opp midt i Storgata. Hun er født i Tromsø, men flyttet sørover 2 år gammel og bodde i Oslo til hun var 14 år og da hadde dialekten satt seg.

Innkalling til Årsmøte i Troms legeforening

Troms legeforening innkaller med dette til Årsmøte i Troms legeforening fredag 14. juni kl 17:00 på Rica Ishavshotell.
16. mai 2013

Kjære alle sammen – ha en god 17. mai!

Våren har endelig tatt tak her i Tromsø, og vi med jevnlig nattarbeid ser at sola tar kortere og kortere pauser i den vakre horisonten mot nord.

Intervjuet - Vidje Hansen

Psykiater Vidje Hansen er født i Tønsberg en gang i løpet av 1947, studerte ved kull 66 i Oslo og hadde turnustjenesten ved Odda sykehus og distriktstjeneste i Honningsvåg. Egentlig ville han bli ballettdanser.

Moral kan ikke dikteres

Når spørsmålet om reservasjonsrett for fastleger fra tid tilannen bryter overflaten i form av et leserinnlegg eller en TV-debatt, opplever nok mange det som et gufs fra 1978: «Har abortmotstanderne ennå ikke forstått at de tapte?».

Aja - født 16. mai 2013

16. mai lanseres diskusjonsforumet Aja for sykehusleger og andre interesserte. Siden driftes av Universitetet i Bergen etter modell fra allmennlegenes diskusjonsforum Eyr som sikkert mange kjenner.

Heimkommartid

Det våres i Harstad sjøl med drøye meteren med sny på flatmark. Småmåsen og tjelden er kommet tilbake, snart er grågåsa også på tur.

Side 2 av 3